fredag 16 juni 2017

Redo för Vättern?

Vättern är en ganska stor sjö. Det var den lätt ångestladdade tanke som slog mig när vi i går passerade bron över hammarsundet. Nu ligger jag i husvagnen och lyssnar till regnet som vräker ner... Men SMHI har lovat uppklarnande och fint väder för morgondagen. Snälla låt dom ha rätt bara den här gången.
Jag kommer att starta kl. 01:14 i natt med startnummer 13830. Dagen började med ett försök till sovmorgon vilket inte gick så bra då en viss nervositet och anspänning börjat infinna sig. Efter att ha vinkat av resten av familjen som skall besöka släktingar i närheten (medan familjefadern ägnar sig åt sitt konstiga intresse) tog jag bussen in till Motala för nummerlappshämtning och inköp av några cykelprylar på det stora mässområdet. De stora motionsloppen är ju inte bara motion, hälsa och härlig atmosfär utan också en miljardindustri vilket man ofrånkomligt blir en del av.

Resten av dagen har ägnats åt ohämmat intag av kolhydrater och vätska samt vila och lite sömn.
Nu är träningen gjord och cykeln rustad. Dags att trampa i väg och förhoppningsvis passera målet efter ca 12 timmars cykling. Fast egentligen är tiden inte viktig. Mitt mål är att få en fin upplevelse som ger inspiration till mer cykling och nya äventyr.

1 kommentar: